Vivix Shaklee Perlindung Sel yang Terbaik

: Kisah Sel Badan dan Zombie ::

Sel badan kita ni pun hidup dan mati juga rupanya. Dia pun ada tempoh hidup yang tertentu..

Kalau sel sihat, sel akan hidup lama ikut tempohnya, macam kita tengok atok nenek kita yang masih hidup sampai sekarang. Rasa lama sangat mereka hidup, selain semua adalah ketentuan Allah, mereka pasti seorang yang menjaga diri sdan kesihatan dengan baik kan?

grand-parents-day-comment-003

Okey, berbalik kisah sel tadi, sel kita akan mati secara semulajadi yang ni dinamakan apoptosis. Mati sendiri bila sampai waktunya..

Tapi ada keadaan sel yang akan mati akibat tercedera atau terbunuh disebabkan faktor luaran seperti terdedah dengan banyak toxin, radiasi, tak dapat cukup nutrisi, sel ni akan sakit dan mati sebelum ajalnya , ini dinamakan necrosis.

Sel yang mati kena bunuh atau tercedera ni, bahaya sebab sel ni akan menjangkiti sel-sel lain yang sihat. Macam kita tengok orang yang ada kencing manis tu, ada bahagian kaki atau tangan yang warna kehitaman. Itu dikira sel yang dah mati sebelum waktunya, dan akan beri kesan kepada sel2 yang sihat.

Haa.. kalau nak senang faham, siapa yg pernah tgk cerita zombie? Gitulah analoginya..

zombi
ini rupa zombie dalam movie, hihi =)

Bila zombie tu dah gigit orang lain, orang tu akan mati kena bunuh, kemudian berjangkit menjadi zombie dan hidup sebagai zombi mencari mangsa lain dan seterusnya akan gigit pula org lain yg sihat.

Macamana nak elak sel kita jadi sel ZOMBIE..??

Senang je jawapannya, amalkan jus vivix, sebab tu ramai sangat yang dah amalkan VIVIX ni..

vivix (013-3943706)

Mampu melindungi sel ke tahap DNA, membaiki sel ke tahap DNA.

Ibarat kalau sel dah jadi zombie, masih boleh dibaiki lagi supaya tak jadi zombie.. haaa gitu.. ni penjelasan simple untuk semua orang faham.. kalau nak yang sainitifik sangat nanti susah kita nak hadam kan..

Dah tahu fakta ni, apa lagi, orang cakap kalau dah tahu tapi tak amalkan rugi sangat2..

Nanti sel dah jadi zombie, mai la cari saya beli vivix ye ☺

Atau lagi bijak, sebelum sel jadi zombie lagi, teguk vivix dulu sebagai perlindungan. TERBAIK..!!